Älskade Marianne ♥

2011-05-10 @ 18:59:20

Fina Bonusmamma ♥ Det var så vackert idag på din begravning, så sorgligt, men så fint! Kommer aldrig glömma denna dag. Allt var perfekt, solen sken för dig vår fina Solstråle ♥
Älskade vän, jag önskar varje dag att du var kvar här hos oss. Önskar du fick vara med när vår son kommer till världen, men jag vet samtidigt att du finns här med oss.
Din krans från oss var så vacker, gjord med extra mycket kärlek, i dina färger. Den kommer så småningom att vila på din grav ♥

Vila i frid ♥

Du lämnade oss alldeles för tidigt! Tack för allt du gjort för mig och för alla fina stunder vi fick tillsammans.
Alltid älskad, förevigt saknad ♥ ♥ ♥ ♥

The blog is back! ;)

2011-05-08 @ 21:49:53

Det här var otippat, men jag tänkte faktiskt återuppliva min blogg =) Sen jag kom hem från USA har jag inte haft någon direkt anledning till att blogga.. Inte annat än att jag haft de 2 bästa åren i mitt liv =) Men att skriva om hur kär & lycklig jag är i varje inlägg det går ju inte ;). Men nu tycker jag att jag har en väldigt bra anledning till att dra igång bloggen igen, vi väntar nämligen tillökning i september =) Och vad passar inte bättre än att föreviga bilder, tankar och känslor i en blogg! Underbart att ha denna resa vi har framför oss samlad på ett och samma ställe. Det ger även er jag inte träffar så ofta en chans att följa oss! Där gäller framförallt min syster Madde som envisas att bo i Florida och spela golf =) Klart hon måste få se lillasyster bli tjock ;)

Tillbaka till beskedet... På Rasmus 28-års dag den 16 januari fick vi det fantastiska beskedet att vi väntar barn. Svårslagbar present ;) Hade så gärna velat se våra miner när vi fick beskedet.. Ska jag förklara känslan så var det en blandning av glädje, rädsla, panik, ovisshet, spänning och en känsla som var alldeles alldeles underbar =)
Vi befann oss förtillfället i Thailand och skulle göra det dom närmsta 3 veckorna. Skönt på ett sätt att vara iväg bara Rasmus och jag, men att vara i 35 graders värme och lukter överallt var inte det lättaste ;) Väl hemma i Sverige 3 veckor senare träffade vi en barnmorska för första gången och fick det bekräftat att vi faktiskt väntade barn samt vilken vecka jag var i.

För en nojig person som mig så var dessa 3 månader tills man passerat den kritiska gränsen inte att leka med. Denna oro att något ska gå fel... Vet att det inte finns någon garanti för att allt går som det ska, men att oroa sig gör inte saken bättre.. Nu när jag är i är i v.21 (går in i v. 22 imorgon) har jag äntligen börjat njuta av graviditeten, och framförallt, jag vågar vara lycklig! Vilket är en fantastisk känsla!

Det var en samanfattning av tiden som gått! Imorgon går jag som sagt in i v.22 och har knappt halva tiden kvar.. Om lilleman inte bestämmer sig för att komma till världen tidigare än beräknat =)
Måndag den 18 april var vi på rutinultraljud och tog reda på kön på vår lilla kärleksbebis, det blir en pojke ♥ Beräknad till den 17 september.

Bebismage v.20 (19+1) ♥

The blog is back ;)

2011-05-08 @ 11:59:41

Det här trodde jag inte, men jag tänkte faktiskt återuppliva min blogg =) Sen jag kom hem från USA har jag inte haft någon direkt anledning till att blogga.. Inte annat än att jag haft de 2 bästa åren i mitt liv =) Men att skriva om hur kär & lycklig jag är i varje inlägg det går ju inte ;). Men nu tycker jag att jag har en väldigt bra anledning till att dra igång bloggen igen, vi väntar nämligen tillökning i september =) Och vad passar inte bättre än att föreviga bilder, tankar och känslor i en blogg! Underbart att ha denna resa vi har framför oss samlad på ett och samma ställe. Det ger även er jag inte träffar så ofta en chans att följa oss! Där är framförallt syster Madde inräknad som envisas att bo i Florida och spela golf =) Klart hon måste få se lillasyster bli tjock ;)

Tillbaka till beskedet... På Rasmus 28-års dag den 16 januari fick vi det fantastiska beskedet att vi väntar barn. Svårslagbar present ;) Hade så gärna velat ha våra miner dokumenterade när vi fick beskedet.. Ska jag förklara känslan så var det en blandning av glädje, rädsla, panik, ovisshet, spänning och en känsla som var alldeles alldeles underbar =)
Vi befann oss förtillfället i Thailand och skulle göra det dom närmsta 3 veckorna. Skönt på ett sätt att vara iväg bara Rasmus och jag, men att vara i 35 graders värme och lukter vart du än vände dig var inte det lättaste ;) Väl hemma i Sverige 3 veckor senare träffade vi en barnmorska för första gången och fick det bekräftat att vi faktiskt väntade barn samt vilken vecka jag var i.

För en nojig person som mig så var dessa 3 månader tills man passerat den kritiska gränsen inte att leka med. Denna oro att något ska gå fel... Vet att det inte finns någån garanti för att allt går som det ska, men att oro sig gör inte saken bättre.. Nu när jag är i är i v.21 (går in i v. 22 imorgon) har jag äntligen börjat njuta av graviditeten, och framförallt, jag vågar vara lycklig! Vilket är en fantastisk känsla!

Bebismage v.20 (19+1) ♥

Jahapp, då va man 24 år da =)

2010-07-19 @ 13:55:16

Jaa, den 16 juli var det min födelsedag! Inte bara min, syrran fyllde 26 år och systerdotter Rebecka fyllde 15. Grattis till Oss! Mamma fyllde även hon den 17:e, GRATTIS!

Tack för all uppvaktning nära & kära, alltid lika kul att fylla år ;)

Här får jag mitt första paket =) En ny dator från min älskling!!! Wiiieeeee! Tack min prins ♥ ♥

Världens bästa svärmor bakade en massa till min dag! Tack Karin ♥ ♥

Fick ett halsband skickat från USA! Egendesign av systeryster! Tack Madde ♥ ♥
c r b = Carro, Rasmus, Börje =)

RM sambos

2010-07-14 @ 10:17:45

RM sambos har vi hunnit med att spela också! Planen var att vinna hela tävlingen, men så blev d ju inte riktigt =) Men snyggast var vi, helt klart! Och det är väl ändå det viktigaste ;)

Dag 1

Dag 2

Äntligen =)

2010-07-14 @ 09:47:44

Stackars lilla blogg, ligger här helt övergiven! =) Kom knappt ihåg mitt lösenord när jag skulle logga in! Inte bra! ;) Kollade in statistiken, och ser att det är några tapra själar som fortfarande loggar in här och undrar vad jag har för mig, KUL =) Så för er skull ska jag allt ta och skriva ett inlägg ;)
Vad ska jag börja någonstans da!? Halva sommaren har ju redan gått, och ett och annat har jag faktiskt hunnit med sen sist!

Midsommar på västkusten bl.a.! Sååå himla underbart! Vilkert vackert ställe! Rasmus familj har landställe där, på en helt fantastiskt tomt, med underbar utsikt! Nedan kommer lite bilder så får ni se hur bra vi hade d =)

Stugan på västkusten

Mys i Melvins vindskydd =)

Bästa svärfar & jag

Utflykt till Fjällbacka

Grabbarna i tältet ;)

Finaste ♥

Sann gjädje efter seger i 5-kampen =)

Fjällbacka

Mina 2 prinsar <3

2010-05-22 @ 11:00:35

SoGK´s nya shop =)

2010-03-27 @ 10:24:38

Saknar dig Zeke! ♥ ♥ ♥

2010-03-11 @ 12:50:39

Zeke min älsklingsplutt! Åå vad jag saknar dig! Det är över 1 år sen jag träffade dig sist, usch så hemskt!! Det sista jag gjorde var att lämna dig i en bur på Arlanda också, fruktansvärt! Vill mysa med dig, klia dig på magen när du skjunker ner och lägger dig på rygg! Vet att du har det riktigt bra hos Madde & Hempa i USA, men det är ändå tomt utan dig! Träffade inte dig dagligen i Sverige heller, men några ggr i månaden fick man iaf gosa med dig! Hoppas vi ses snart igen, väldens finaste Zeke ♥ ♥ ♥

Här vet jag att du tänker på mig ♥ ♥ ♥

♥ ♥ ♥

Vår fantastiska Thailandsresa

2010-03-04 @ 13:49:43

Uppdatering :)

2010-02-16 @ 09:19:38

16 feb
Kunde inte hålla mig, blev svenska meatballs med mashed potatis till lunch on Peters pub :)

15 feb
Elefantridning idag! Riktigt kul, men bäst av allt var nog att se Rasmus skräckslagen :) 1 vecka kvar av denna underbara semester! Nu dags for middag on the beach! ♥ ♥ ♥

Ny uppdatering!

2010-02-13 @ 15:25:51

Efter 3 fantastiska dagar on Koh Tao, tog vi the boat over till Koh Phangan! Fotmassage, pedikyr & BBQ on the beach och en Chang i handen njuter jag som never before! Best of all, Westlife i bakgrunden ;) ☼ ☼ ☼ Det goes well now! Med stavningen too =)

Updates =)

2010-02-10 @ 09:39:29

Onsdag 10/2
En tripp upp till apberget där vi matade 1oo-tals söta små apor =) Sen strandpromenaden till stan där vi åt underbart god sushi! Nu pressar vi vid poolkanten innan middagen, för att sedan åka buss & båt till Koh Tao! Snart i paradiset ☼ ☼ ☼

Tisdag 9/2
Ännu en fantastisk dag i Hua Hin! 18 hål på Banyan, lunch och sightseeing i stan, rosa bubbel i Singha valley, sedan en underbar middag på stranden ☼ ☼ ☼

Måndag 8/2
Nattmarknad & middag på Kim's Kitchen! Nu sovdags så vi orkar med en runda på Banyan imorgon! Underbara värme, underbara soool ☼ ☼ ☼

På plats i Thailand =) Kunde inte ha det mycket bättre än såhär, och det här är bara början =) Snart dags för resans första middag!

Första dagarna på vår underbara semester!
Ikväll bär det som sagt av ut till paradistet, Koh Tao, där kommer vi inte ha internet hemma, så förväntar er inte alltför många inlägg! Ville bara meddela att vi har det toppen, kunde inte vara mycket bättre än såhär =)

Framme =)

2010-02-08 @ 16:51:40

För er som inte använder facebook tänkte jag skriva ett litet inlägg här också om att vi är framme i underbara Thailand. Resan hit gick bra, men sista biten med taxi var en sjukt jobbig resa, åksjuk som jag är =) Men vad gör det när man kommer fram till sol & värme! Lovley! Idag och imorgon sover vi hos Rasmus syster i Hua Hin innan vi ger oss av till öarna! Idag låg vi vid poolen på dan, tog en tupplur på eftermiddagen för att sedan åka in till Hua Hin och äta middag samt gå på nattmarknad. Fyndade en hel del redan första dagen, bl.a. en sarong, en sjal, ett par skor, solglasögon och lite armband =) Väl hemma igen tog vi en cider på uteplatsen iklädd min nya rosablommiga sarong, man kan ha det värre än så här vill jag lova ;P Har inte mkt att klaga på just nu, njuter av varje sekund!
Imorn är det dags för den första & enda golfrundan på resan, Banyan resort & golf, ska bli grymt kul! Så nu tänkte vi krypa ner i sängen så vi ät utvilade till en heldag i solen!
När vi bor hos Peter & Ellinor har vi tillgång till internet, därför passar jag på att uppdatera er om att allt är toppen!
Ha det så bra nu där hemma, så lovar jag att sola åt er med ;)

Hej då Sverige!

2010-02-07 @ 00:37:40

Hej då Sverige & all snö! Nu bär det av till värmen! Eller snart iaf, lite sömn på det här, sen åker vi till Arlanda! Nu börjar det faktiskt gå upp för mig att jag har semester och ska få åka till värmen, men jag tror jag förstår d fullt ut när jag väl stiger på planet =)
Allt är packat, Börjis lämnad hos extramatte & läget under kontroll! Nu ska jag bara njuta 2 veckor framåt!
Ville bara säga hej då kära familj och vänner! Jag ska försöka använda mobil & datorer så lite som möjligt, så hoppas inte för mkt på alltför många blogginlägg, men var beredda på en heeel del underbara semesterbilder när vi är tillbaka ;) Ha det bra nu era stackare som måste vara kvar i kalla Sverige, jag ska försöka lapa lite sol åt er me!!! =) Massa kärlek från mig ♥ ♥ ♥

Juste, Happy Valentine om vi inte hörs på Alla ♥- dag! Är överlycklig att vi får fira det i Thailand! Ge varandra extra mycket kärlek då!!!

"Att älska är ingenting, att vara älskad är någonting, att älska och vara älskad är allting"