The blog is back ;)

2011-05-08 @ 11:59:41

Det här trodde jag inte, men jag tänkte faktiskt återuppliva min blogg =) Sen jag kom hem från USA har jag inte haft någon direkt anledning till att blogga.. Inte annat än att jag haft de 2 bästa åren i mitt liv =) Men att skriva om hur kär & lycklig jag är i varje inlägg det går ju inte ;). Men nu tycker jag att jag har en väldigt bra anledning till att dra igång bloggen igen, vi väntar nämligen tillökning i september =) Och vad passar inte bättre än att föreviga bilder, tankar och känslor i en blogg! Underbart att ha denna resa vi har framför oss samlad på ett och samma ställe. Det ger även er jag inte träffar så ofta en chans att följa oss! Där är framförallt syster Madde inräknad som envisas att bo i Florida och spela golf =) Klart hon måste få se lillasyster bli tjock ;)

Tillbaka till beskedet... På Rasmus 28-års dag den 16 januari fick vi det fantastiska beskedet att vi väntar barn. Svårslagbar present ;) Hade så gärna velat ha våra miner dokumenterade när vi fick beskedet.. Ska jag förklara känslan så var det en blandning av glädje, rädsla, panik, ovisshet, spänning och en känsla som var alldeles alldeles underbar =)
Vi befann oss förtillfället i Thailand och skulle göra det dom närmsta 3 veckorna. Skönt på ett sätt att vara iväg bara Rasmus och jag, men att vara i 35 graders värme och lukter vart du än vände dig var inte det lättaste ;) Väl hemma i Sverige 3 veckor senare träffade vi en barnmorska för första gången och fick det bekräftat att vi faktiskt väntade barn samt vilken vecka jag var i. 

För en nojig person som mig så var dessa 3 månader tills man passerat den kritiska gränsen inte att leka med. Denna oro att något ska gå fel... Vet att det inte finns någån garanti för att allt går som det ska, men att oro sig gör inte saken bättre.. Nu när jag är i är i v.21 (går in i v. 22 imorgon) har jag äntligen börjat njuta av graviditeten, och framförallt, jag vågar vara lycklig! Vilket är en fantastisk känsla!

Det var en samanfattning av tiden som gått! Imorgon går jag som sagt in i v.22 och har knappt halva tiden kvar.. Om lilleman inte bestämmer sig för att komma till världen tidigare än beräknat =)
Måndag den 18 april var vi på rutinultraljud och tog reda på kön på vår lilla kärleksbebis, det blir en pojke ♥ Beräknad till den 17 september.

Bebismage v.20 (19+1) ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback